Naslov izobraževanja: SLEDENJE NA DELOVNEM MESTU
Lokacija: GJØVIK, NORVEŠKA
Datum: 29. 9. – 4.10. 2024
Udeleženca: NATAŠA PREGAU BORKO, GREGOR BRUMEC
Med 29. septembrom in 4. oktobrom 2024 smo s sodelavkama v sklopu Erasmus+ mobilnosti odpotovali v Gjøvik na Norveškem. Obiskali smo tamkajšnjo srednjo šolo, kjer izvajajo veliko različnih programov, od bolj specializiranih, kot so glasba, ples, drama, zdravstvo, nega kože in gradbeništvo, do splošnih, vključno z mednarodno maturo (IB). Na šoli nas je sprejel koordinator izmenjav Aleš Črnko, slovenski učitelj športne vzgoje, ki se je pred nekaj leti tja preselil z družino. Z učitelji smo sodelovali pri različnih urah pouka in drugih dejavnostih v okviru šole. Vzdušje pri pouku je bilo večinoma sproščeno in umirjeno. V navadi je, da dijaki učitelje kličejo po imenih in tudi vikanja ne poznajo. Zanimivo je bilo videti, da dijaki svoje mobilne telefone pred začetkom pouka odložijo v plastične predalčke ob vhodu v učilnico, da ti zanje niso moteči, obenem pa imajo pogosto na klopeh svoje prenosne računalnike. Glede na svoja predmetna področja smo sodelovali pri urah matematike, norveščine, angleščine, nemščine, športne vzgoje, fizike, biologije, CAS-a in pri njihovih oblikah razredne ure. Popoldneve smo večinoma namenili raziskovanju čudovite okolice. Obiskali smo bližnji Lillehammer in Oslo ter se udeležili druženja pri našem gostitelju Alešu. Izkušnja je bila za vse zelo dragocena in poučna.
Naslov izobraževanja: SLEDENJE NA DELOVNEM MESTU
Lokacija: VALDEROBRRES, ŠPANIJA
Datum: 15. – 20. 9. 2024
Udeleženca: POLONA IN MATJAŽ VEHOVAR
Projekt Think Globally, Act Locally 1 je dobil svojega mlajšega brata! V šolskih letih od 2024 do 2027 bo naša šola del projekta TGAL2. Sodelujoče šole prihajajo iz Poljske, Slovaške, Norveške in Slovenije, nova dodana članica pa je šola iz ruralne Španije. Polona in Matjaž Vehovar sta obiskala to šolo v okviru opazovalnega obiska, znanega tudi kot “Job shadowing”. Srečanje petih partneric je potekalo v mestu Valderrobres, kjer smo uskladili delovanje v okviru projekta, ki traja poltretje leto. Šola, ki se ponaša s 400 dijaki poklicnega in splošnega gimnazijskega izobraževanja, je bila gostiteljica dopoldanskih aktivnosti. Izvedli smo nekaj predstavitev projekta TGAL2 in delavnic za dijake ter si ogledali kuhinjo in restavracijo tamkajšnje gostinske šole. Popoldneve smo preživeli ob odkrivanju naravnih lepot okoliških hribov in sotesk, ki se žal soočajo s pomanjkanjem vode ter izsušenimi rečnimi strugami.
Naši načrti za prihodnost so obsežnejši, saj nameravamo vključiti še več dijakov iz prvih in drugih letnikov. Cilj projekta ostaja nespremenjen: vsaka šola želi pustiti pozitiven pečat v svojem lokalnem okolju, kar vključuje odgovornost do sočloveka, družbe in narave, vse naravnano z mislijo na trajnostni razvoj.