V okviru OIV tedna so dijaki 2. letnika II. gimnazije Maribor sodelovali pri zanimivi naravoslovno-digitalni delavnici, kjer so raziskovali, kako lahko z zelo enostavnimi meritvami in obdelavo podatkov prideš do sočnih zaključkov.

Z uporabo digitalnih senzorjev Vernier so merili odvisnost tlaka od prostornine v brizgi in spoznavali zakonitosti idealnega plina. Nato so zbrane podatke obdelali v Excelu, jih linearizirali ter iz grafa izračunali celo število delcev zraka – količino, ki je v naravi nevidna in je ni mogoče neposredno izmeriti.

 

Refleksija učitelja

Delavnica je pokazala, kako učinkovito je mogoče povezati naravoslovne in digitalne vsebine ter pri dijakih razvijati raziskovalni način razmišljanja. Dijaki so pri eksperimentalnem delu pokazali veliko zanimanja, sodelovanja in ustvarjalnosti. Pri računalniški obdelavi podatkov pa se je izkazalo, da potrebujejo več samostojnosti in samozavesti pri uporabi digitalnih orodij. V prihodnje bi bilo zato smiselno aktivnosti oblikovati bolj odprto, z več samostojnega dela.

 

Odzivi dijakov

Dijaki so delavnico ocenili kot zanimivo, drugačno in uporabno. Všeč jim je bilo delo v skupinah, uporaba sodobne opreme in občutek, da lahko z realnimi podatki sami odkrijejo naravne zakonitosti. Nekateri so priznali, da je bil Excel sprva izziv, vendar so ob tem spoznali, kako pomembna je povezanost tehnologije z naravoslovnimi predmeti. Večina se strinja, da bi si želeli več podobnih dejavnosti, kjer se naravoslovje prepleta z digitalnimi veščinami in raziskovalnim delom.