E+KA122 PROJEKT
Korak za korakom: Majhne spremembe v poučevanju za velik napredek dijakov
Znajo učitelji poslušati in se učiti?
Zmorejo napredovati, se izobraževati? Odgovor je v učiteljih samih, pa tudi v parmanentnih izobraževanjih stroke. V lanskem šolskem letu smo s prijavo na Erasmus+ izobraževanja v tujini, ki jih v celoti financira Erasmus+, v ta namen pridobili 26 000,00EUR. Kar 10 učiteljev se bo udeležilo strokovnega izpopolnjevanja v tujini (v Italiji, Španiji, Grčiji, Islandiji in na Irskem), 2 učitelja pa se bosta udeležila sledenja na delovnem mestu (job shadowing) na Norveškem v tem in naslednjem šolskem letu. Spodaj pa si lahko preberete zgodbo svetovalne delavke, Polone Kiker, ki se je decembra lani udeležila izobraževanja za dijake, ki imajo motnjo ADHD, v Firencah v Italiji.
Naslov izobraževanja: Erasmus+ English Language and Culture Standard Course
Lokacija: Horner School of English, Dublin, Irska
Udeleženec: Peter Cigrovski
Datum: 20. 5. 2024 – 24. 5. 2024
Udeleženec: Jasna Frangež
Datum: 3.6. 2024 – 7.6. 2024
Cilj tečaja je bil izboljšati splošne jezikovne in komunikacijske sposobnosti v angleščini. Posebni cilji so vključevali tekoče izražanje, učinkovito rabo jezika v različnih kontekstih, razumevanje kompleksnih besedil in jasnost v osebni korespondenci.
Na tečaju sva sodelovala v 20 intenzivnih urah angleščine, kjer smo uporabljali učbenik English File 4th Edition. Program je bil usmerjen v izboljšanje slovnice, besedišča in govorne tekočnosti. Popoldne smo imeli tudi vodeni ogled gradu in katedrale, kar je obogatilo kulturno izkušnjo.
Pridobljeno znanje bom uporabil pri poučevanju dijakov v okviru IB English B programa. Poudarek bo na izboljšanju govorne tekočnosti, širjenju besedišča in poglobljenem razumevanju zahtevnih besedil, kar bo dijakom pomagalo pri izpolnjevanju ciljev učnega načrta. Posebno pozornost bom posvetil razvijanju njihovih sposobnosti za natančno in jasno izražanje, tako pisno kot ustno, kar je ključno za uspeh pri IB izpitih. Jasna Frangež pa do pridobljeno znanje uporabljala pri delu z dijaki v športnih in nacionalnih oddelkih kot v razredih za pripravo na maturo.
Peter Cigrovski in Jasna Frangež
Naslov izobraževanja: EMPOWERING EDUCATORS WITH CHATGPT AND AI
Lokacija: InterEducation, Dublin, Irska
Datum: 21. 4. 2024 DO 28. 4. 2024
Udeleženec: Klavdija Krempl Slana
Izobraževanje je potekalo pod okriljem organizacije InterEducation, delavnico/seminar pa je vodil eden izmed vodilnih strokovnjakov na področju implementacije in uporabe ChatGPT in umetne inteligence v izobraževanju – gospod Joe Dale. Poleg udeležbe na seminarju smo udeleženci spoznali glavno mesto Irske, Dublin, in njegovo bogato zgodovino skozi oči lokalnega vodiča, obenem pa so za nas pripravili tudi izjemno zanimivo predavanje o irskem izobraževalnem sistemu.
Cilji za pridobivanje znanja na področju umetne inteligence:
- Ustvarjanje raznolikih učnih gradiv in izboljšanje poučevanja specifičnih učnih vsebin
- Uporaba umetne inteligence za multimedijsko integracijo, ki povečuje razumevanje in kritično razmišljanje ter spodbuja ustvarjalnost udeležencev procesa izobraževanja
- Izboljšanje jezikovne spretnosti v angleškem jeziku
- Izmenjava idej in povezovanje z učitelji iz različnih evropskih držav
Seminar je potekal v obliki predstavitve raznolikih AI orodij, kjer je bilo na praktičnem primeru predstavljeno delovanje in uporaba določenega AI orodja, nato pa smo udeleženci ustvarili svoje lastne primere, ki so bili specifični za naš predmet poučevanja. Tako sem se med drugim seznanila s sledečimi orodji: Padlet, Brisk Teaching, Invideo AI; Magic School, Perplexity in ChatGPT, Natural Readers, TTSMaker, TurboScribe, Audiopen, Flippity, Vocaroo, Book Creator, Magic Eraser, Blockadelabs, Mizou, Quizizz, Questionwell, Gimkit, Blooket, Diffit itd. Le-ta med drugim omogočajo sledeče: izdelavo učnih in delovnih listov, generiranje besedil in specifičnih tipov nalog za preverjanje npr. bralnega in slušnega razumevanja pri pouku tujega jezika, izdelavo učnih priprav za posamezne učne ure in učne enote, pretvorbo pisnega besedila v govor in obratno, ustvarjanje kvizov, ustvarjanje zvočnih datotek s snemanjem govorjenega ali branega besedila, izdelavo power pointov s pomočjo umetne inteligence, izdelavo učnih gradiv za formativno ocenjevanje oz. preverjanje znanja, ustvarjanje vizualnih gradiv in pripomočkov, izdelavo 360° slik in videov, izdelavo lastnega avatarja, ustvarjanje lastnega AI chatbota, souporabo ChatGPT in Google Earth itd.
Vsa omenjena orodja bom lahko zelo učinkovito uporabila pri pouku angleščine tako v nacionalnem kot programu mednarodne mature, saj se da vsa omenjena orodja zelo učinkovito implementirati tako v pouk slovnice in besedišča, kot v pouk obravnave literature. Orodji AI in ChatGPT bom odslej lahko uporabljala tudi pri formativnem ocenjevanju znanja oz. preverjanju znanja. Obenem bom znanje o irski kulturi lahko uporabila pri pripravi dijakov na državno tekmovanje iz angleščine za dijake 3. letnikov kot pri morebitni obravnavi literature irskih književnikov.
Klavdija Krempl Slana, prof.
UPORABA IKT, (Kreta, Grčija)
Naslov izobraževanja: ICT in Language Classroom
Lokacija: Erasmus Learn, Kreta Grčija
Datum: 20. 4. – 25. 4. 2024
Udeleženec: Polona Vehovar
Na 5-dnevnem tečaju smo pridobili znanje in veščine za uporabo sodobnih pristopov poučevanja v razredu z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije. Skupaj nas je sodelovalo 12 udeležencev iz Italije, Španije, Romunije in Danske, kar nam je omogočilo bogato izmenjavo različnih pedagoških pristopov in izkušenj.
Cilji: Med glavnimi cilji tečaja je bilo spoznavanje različnih orodij za ustvarjanje učnih priprav, oblikovanje drsnic in učnih izročkov. Osebno sem se najbolj veselila spoznavanja orodja za pripovedovanje zgodb v jezikovnem učnem procesu, vendar sem ugotovila, da je bilo za moje trenutne potrebe nekoliko prezahtevno. Kljub temu sem se naučila uporabljati platforme kot so Canvas, Schemely ter Gemini – Googlovo orodje umetne inteligence.
Nenazadnje lahko rečem, da sem izkušnjo tečaja ocenila kot odlično priložnost za izmenjavo mnenj, pridobivanje novih izkušenj ter spoznavanje primerov dobre prakse na področju sodobnega poučevanja. Seminari in izobraževalni dogodki, kot je bil ta, so ključni za razvoj in izpopolnjevanje pedagoških pristopov, zato sem hvaležna za to priložnost.
Polona Vehovar
OBRNJENA UČILNICA, (Kreta, Grčija)
Naslov izobraževanja: Flipped classroom
Lokacija: Erasmus Learn, Kreta Grčija
Datum: 20. 4. 2024 – 25. 4. 2024
Udeleženec: Matjaž Vehovar
Cilji izobraževanja: slediti modernih tehnologij in jo uporabljati pri pouku. Med vsemi novostmi je tudi mnogo koristnih aplikacij za šolajoče, učitelje in učence. Sinteza iskanja informacij, uporaba različnih informacijsko komunikacijskih tehnologij, novi pristopi ipd. nikakor ne zrinejo učitelja s prvega mesta pomembnosti pri poučevanju. A so lahko odlična pomoč, popestritev, tudi most med generacijami. V takšnem duhu smo letos sledili seminarju The flipped classroom. Videli smo različne poglede udeležencev iz Danske, Španije, Nemčije, Latvije in Romunije. Njihove šole spadajo med gimnazije, strokovne in poklicne srednje šole, osnovnošolski program in nekatere tudi na področje poučevanja učencev s posebnimi potrebami. Formalni in neformalni pogovori ter moderatorstvo organizatorjev je pripomoglo k odlični osebni in strokovni izkušnji.
Matjaž Vehovar
POROČILO O IZOBRAŽEVANJU – POLONA KIKER
V okviru Erasmus+ v organizaciji Europass Teacher Acadamy sem se med 4.12.2023 in 9.12.2023 v Firencah udeležila strokovnega seminarja Razumevanje in podpiranje dijakov z MAS (motnjo avtističnega spektra) in ADHD.
Na seminarju smo spoznali in se naučili:
- prepoznavanje dijakov z MAS in ADHD- njihovo funkcioniranje v življenju in razredu,
- učne tehnike in strategije poučevanja v razredu za dijake z MAS in ADHD.
- Seznanjanje z učnimi strategijami- TEACCH pristop, ustvarjanje vizualnih podob kot podpora v življenju posameznikov z motnjo avtističnega spektra,
- intervencije v razredu pri delu z dijaki z ADHD in MAS,
- komunikacija in odnos s starši, kot pomemben vidik pomoči in podpore dijakom z ADHD in MAS.
Večina seminarja je potekala interaktivno: delo v malih skupinah ali paru, izmenjava izkušenj udeležencev, praktične aktivnosti.
Namen seminarja je bil spoznati izzive s katerimi se soočajo dijaki z ADHD in MAS, učitelji in starši, ki so v interakciji z njimi ter ponuditi predloge učnih tehnik in strategij , ki so pri delu z dijaki z ADHD in MAS učinkoviti in uspešni.
Tehnike in strategije bom prenesla med profesorje in tudi dijake, ki imaje podobne težave in izzve pri šolskem delu v okviru indidvidualnega svetovanja.